Alkuaikojen Kameraseuran jäsenet olivat innokkaita taidevalokuvaajia, ja kysymys valokuvan laadusta oli heille tärkeä. Jo varhain vakiintui käsitys, että valokuvan laatukysymykset olisi mahdollista selvittää kilpailemalla. Juryjen kuvaselostuksia seurattiin tarkoin. Niistä saattoi oppia. Kilpailut kiinnostivat draamankin takia: oli selvitettävä, kuka voittaa. Kun kisamenestys ja valokuvan arvostus taiteena yhdistyivät, kilpailemiseen kytkeytyi intohimoja. Kilpaileminen alkoi dominoida seuratoimintaa. Daniel Nyblin…
Tämä artikkeli on tilaajille
Kirjaudu sisään tai osta käyttöoikeus palveluun. Painetun lehden tilaajana sinulla on lukuoikeus artikkeliin – valitse Kirjaudu.
Kommentointi on suojattu Google reCAPTCHA:lla, jota koskevat Googlen yksityisyyskäytännöt ja käyttöehdot.