Kimmo Metsärannan pelkistetyt arkkitehtuurikuvat vievät todellisuuden rajoille. Kaikki epäoleellinen on poissa, myös jäljet ihmisistä. Katsoja joutuu pohtimaan tapaansa havainnoida tuttujakin miljöitä. Americana, amerikkalaisen kulttuurin olemus ja symbolit kiehtoivat Kimmo Metsärantaa opiskeluaikoina. Valokuvataiteen kandiopintojen lopputyökin syntyi yhdistämällä elokuvien stilleihin omia kuvia Yhdysvalloista. William Eggleston oli silloin – ja on yhä – yksi hänen suosikkejaan. Tuo maineikas…
Tämä artikkeli on tilaajille
Kirjaudu sisään tai osta käyttöoikeus palveluun. Painetun lehden tilaajana sinulla on lukuoikeus artikkeliin – valitse Kirjaudu.
Kommentointi on suojattu Google reCAPTCHA:lla, jota koskevat Googlen yksityisyyskäytännöt ja käyttöehdot.